Kit pt pisici Smart Kitty

   Ca idee de inceput, trebuie sa va spun ca am un 1600_1600.jpgmotan. Un Scottish Double Fold gri cu ochii galbeni. Este o zgatie si jumatate si un rasfatat pe masura, probabil unde abia a implinit un an si mai este si “jucaria de plus” preferata a tuturor. Nu exista persoana care sa intre pe usa si sa nu aiba celebra reactia “awww, ce dulce eeee”. Asa ca zgatia face legea in casa. Totusi, satula de curatat litiere de nisip (nu este prima mea pisica, sunt invatata cu “greul”), i-am pus gand rau: trebuie sa invete sa faca la toaleta! Si ce sa vezi? Exista si un kit “minune” care sa ne ajute de-a lungul acestui proces.

   2016-08-10 06.39.09.jpgPrima incercare am facut-o cand avea vreo 4 luni. Dupa vreo 3 luni am renuntat. Am zis ca poate e prea mic si prostovan si l-am lasat in pace. In februarie ne-am hotarat sa mai facem o incercare ca nah, poate s-a desteptat animalul. Am folosit acelasi kit (pe care, din fericire, nu il aruncasem) si inelul de rezerva. Suntem in mai si… am renuntat iar.

    Sa va spun ce se petrece: in primele faze, cat gaura este mica si spatiul de sprijin destul de maricel, pisica se descurca binisor. Singura curiozitate a ei va fi sa bage labele sau capul prin gaura ca sa se joace in apa din wc. Pe masura ce tai din inele si spatiul de sprijin se micsoreaza… incepe trauma. In primul rand ca nu se mai poate sprijini pe plastic, iar pe capacul toaletei nu vrea nici in ruptul capului! Am capac de lemn, cu marginea dreapta, ca sa nu alunece mititelul. Nimic. Nu a functionat… Se chinuie sa se sprijine pe marginea aia ingusta de plastic si refuza cu incapatanare sa isi faca nevoile cu zilele. Ceea ce nu prea ok pentru sanatatea lui. A doua problema este nisipul. Pe masura ce indepartezi din inele, scazi cantitatea de nisip folosita. Ei bine, Scotti nu face daca nu ii pui nisip. Miorlaie si alearga ca toate cele prin casa, dar nu se suie pe wc nici fript. Dupa doua zile de “greva de nevoi”, am cedat psihic si i-am scos litiera de la naftalina. Nu pot sa spun decat ca a fost tare fericit din moment ce s-a cocotat sa isi faca nevoile cand inca mai turnam nisip… Deci il trecea.

   Acum, ca pro si ca minusuri… e cam greu de facut o delimitare clara, pentru ca depinde de la animal la animal. Scotti nu este totusi un pisoi prost, insa nu a reusit sa se adapteze.

   Ca puncte pro:

  • scapi de curatat litiera cu lopatica;
  • daca ai noroc si pisoiul tau invata sa se adapteze fara inel… te-ai scos!
  • economisesti banii aruncati pe nisip in fiecare luna. Mai mult sau mai putin, in functie de preferinte. Noi folosim Sanicat Oxygen Power care nici nu e 30.00 lei sacul… O.o (dar merita)

   Ca puncte minus:

  • tot nisipul din inel va ajunge in wc. Poate fi o problema sau nu… in functie de cantitate si calitate… infunzi buda sau nu :))
  • durata de invatare este una luuuunga si anevoiasa. Noi am renuntat dupa 4 luni. Am cedat nervos toti: si eu si sotul si pisica;
  • usa la baie vesnic deshisa. Daca ai inchis-o din greseala (cum am patit eu pe la inceputuri), ai pus-o! Pregateste-te sa gasesti o mica surpriza pe undeva prin casa. Asta ca trebuie sa tii usa vesnic deschisa nu e o problema daca nu ai copii. Daca ai… va fi cam nasol sa bage cei mici mainile prin wc sau mai stiu eu ce alte traznai ar mai putea face.
  • spune pe cutia inelului ca este “igienic”. Nu. Va spun eu ca nu este. Luni de zile a trebuit sa sterg capacul de la wc de cate ori ma duceam la toaleta, de parca m-as fi dus la un strain in casa. Zau! Nu e igienic deloc pentru ca tu te vei aseza pe capacul pe care se va sui pisica ta. Poate ca este igienic pentru pisica, ca nu mai calca in “dansul”, dar oricum ea nu face asta.
  • tot pe cutie mai scrie si cea mai mare aberatie in domeniu a secolului: Fara nisip imprastiat! Deci nici nu vreau sa incep, ca nu ma mai opresc! Stiti ce e in baia voastra peste tot timp de luni de zile?? Exact: nisip! Pisica nu arunca nisipul strict in wc. Il arunca peste tot: pe capac, pe sub capac, pe langa capac. Pe langa wc, in spatele lui si in toata baia vei avea nisip mai ceva ca la mare! Ajungi sa o iei razna cand iesi din cada cu picioarele umede si calci in grauntele de nisip care ti le lipesc de talpi!

   Concluzia mea personala este ca acest kit merita incercat numai daca sunteti siguri ca aveti o pisica-geniu! :)) Glumeam. Dar trebuie sa fiti dispusi sa va inarmati cu multa rabdare si sa fiti pregatiti psihic si de un posibil esec.  Ca pret oscileaza din ce am vazut eu undeva intre 100.00 – 150.00 lei si il gasiti si in Maxi Pet.

   Pisica mea nu a scos-o la lumina si am decis sa nu o mai chinui, dar sunt curioasa daca sunt printre voi “parinti” de pisici care au marcat reusite in domeniu. Astept parerile voastre! 🙂

p.s: din ce observ, functioneaza totusi bine pe post de pat!

2016-07-02 12.42.25.jpg

Leave a comment