Friteuza Tefal Filtra One

12027633_898633516892466_5314741974906051099_n    Am friteuza asta de aprox. 2 ani. Am bazait ceva vreme ca mi-o doresc pana am luat-o. Am considerat ca imi va usura cu mult treaba, mai ales ca mancarurile preferate in casa sunt compuse din cartofi prajiti + inca ceva cam de 2 ori pe saptamana. In traditionala tigaie mai sare ulei pe plita, te mai frigi, te mai chinui sa amesteci… Asa ca friteuza mi se parea o idee nastrusnica si utila.

   Am cautat un pic pe net si intr-un final m-am oprit la Tefal Filtra One pentru ca, spre deosebire de celelalte, mai are o sita care curata uleiul de impuritati (arsura, resturi etc..). O sa iau pe rand punctele pro si contra, nu inainte de a va spune ca eu am achizitionat-o pe a mea din Carrefour si am dat undeva in jur de 200.00lei pe ea.

Pro:

  • usor de utilizat;
  • termostat reglabil pentru 5 functii diferite: ciuperci, peste, inele de ceapa, carne de pui si cartofi prajiti. Bineinteles, se pot praji si alte lucruri in ea, difera temperaturile;
  • doua site practice, una pentru alimente si una pentru curatat uleiul;
  • nu se lipesc alimentele (rar mi s-a intamplat sa se lipeasca de sita, dar se defac usor);
  • nu necesita amestecare;
  • sitele sunt extrem de usor de curatat (eu le-am bagat si la masina de spalat vase si nu au patit nimic);
  • prajesti mai curat decat in tigaie pentru ca orice sare… ramane sub capac si nu pe plita (asta este principalul avantaj al unei friteuze).
  • manerul rabatabil este foarte practic.

Contra:

  • vrei, nu vrei, trebuie sa utilizezi 2L de ulei (valabil pt orice friteuza);
  • desi are carcasa termoizolanta (zic ei), ajunge ca invelisul exterior sa se incinga destul de tare.
  • cablul de alimentare este relativ scurt. Eu ma chinui sa o trag sub hota ca sa nu fac aburi in toata bucataria si abia resusesc, cu cablul intins la maxim (cred ca are max 1m);
  • are fereastra pentru supraveghere, dar e cam degeaba. Odata ce incep sa iasa aburi nu mai vezi oricum nimic inauntru. Esti fortat sa ridici capacul, iar din asta pot rezulta arsuri (am ridicat capacul, a curs apa de pe el in ulei si a sarit pe mine… asta in cateva secunde pana sa apuc sa vad cum se prezinta mancarea). Grija mare!
  • Filtru anti-miros… este oarecum bun, dar sa nu credeti ca nu mai miroase a nimic in bucatarie. Aburul rezutat are miros de prajeala oricum ai da-o.

   Cel mai mare minus al friteuzei (al tuturor, in general), este curatarea! Atat pe exterior, cat si in interior. Oala propriu-zisa nu se scoate, asa ca trebuie sa scurgi uleiul, sa pui apa fierbinte, sa freci, sa scurgi apa si sa clatesti, totul cu grija ca sa nu intre apa in carcasa. Unde mai pui ca pe laterale are doua spatii unde se strange ulei, iar in spate, unde intra capacul, este imposibil de sters… Totul se transforma intr-un cosmar! Eu m-am invatat sa procedez asa: scurg uleiul, bag friteuza in cada, frec bine cu solutie de vase si apoi o clatesc. Ii intra apa peste tot, dar o las la scurs si nu o folosesc cateva zile bune ca sa nu faca scurt. Este oricum complicat sa te plimbi cu bucataria prin toata casa, dar este o metoda un pic mai eficienta. Daca ar avea vasul interior detasabil.. Ar fi divina! Dar nu este.

   Ca o concluzie personala: merita si nu prea. Este utila in bucatarie, dar cand te gandesti cat ai de tras sa o cureti… parca mai bine pui mana pe coada de la tigaie. 🙂

Leave a Reply

