Restaurant Hanu Ancutei – jud. Neamt

15781512_1229262300496251_1667064564810546261_n   Am fost aici in ianuarie, dupa Revelion si atat de frumos  mi s-a parut si atat de bine m-am simtit, incat am decis sa va trimit si pe voi. E mai mare pacatu’ daca ajungeti in zona sa nu va opriti sa va trageti sufletul si sa va dregeti cu o mancare traditionala romaneasca asa cum in putine locuri ne mai e dat sa gasim in zilele noastre.

   Locul asta despre care va vorbesc eu este situat pe E85, la granita dintre judetele Iasi si Neamt, pe drumul ce duce de la Roman la Falticeni. Este, ca sa ii citez chiar pe ei “Un loc de poveste…”. Si mai palpitant este faptul ca aici iubea sa manance si sa petreaca marele scriitor Sadoveanu! In celebra sa carte, “Hanu Ancutei” acesta a povestit cu inflacarare despre obiceiurile locului, despre mancarea traditionala autentica moldoveneasca si despre voia buna cu care esti rasfatat aici. Va spun sincer ca parca nimic nu s-a schimbat! Aspectul locului, mancarea si portul ospatarilor par sa te transpuna in vremurile de mult apuse.

   Nu va mai aburesc cu alte detalii, o sa le descoperiti voi la fata locului, dar nu va parasesc fara sa va spun ca am mancat aici un bors moldovenesc de fasole cu ceapa si afumatura si o fasole alba cu afumatura de mai apoi nu ma mai puteam ridica de la masa! Va recomand cu drag sa incercati o experienta deosebita alaturi de prieteni sau familie si sa treceti pragul timpului si al istoriei!

   Inainte sa plecati, nu uitati sa aruncati un ochi in camara cu vanzare situata pe partea dreapta langa intrare. Doamne, ce minunatii au ascunse acolo… te uiti si te lingi pe degete. O sacosa nu o sa va ajunga, va trebui probabil sa carati si in brate cumparaturile 😛

 

Leave a comment